maandag 19 februari 2018

Das klei bakken

De ideale baktemperatuur ligt (afhankelijk van wat je wilt bakken) tussen:. Je kunt de klei zoals DAS en FIMO wel wat verharden in een gewone oven, maar dat . Ik weet dat dit een zelfhardwordende klei is maar ik wil gewoon dat hij snel droogt zodat ik hem kan verfen.

Das klei of steenklei is geschikt voor veel doeleinden. Het beeldje hier rechts op de foto is gemaakt van luchtdrogende klei. Luchtdrogende klei: Das, Darwi, Fimo, LArtista, La Doll, La Forma, . Deze klei heeft na het bakken een mooie warme rode kleur (zie foto van zonnewijzer).

Moet klei drogen, of moet je die in een ''oven'' bakken. Als je gewoon voor de lol iets wilt maken kun je gewoon DAS klei gebruiken, hoeft niet . Klei die hard wordt en niet afgebakken hoeft te worden - Thuis. DAS klei heb je geen oven voor nodig en kan je bovendien gemakkelijk. Klei bij m'n moeder opgehaald maar die zegt dat het heel langzaam moet.


Dasklei, droogt snel zonder bakken, kan je bschilderen met . Je kunt de labels ook van zelfdrogende klei maken. Wanneer je deze op de klei legt kun je met behulp van een.

Grappig, dit maak ik ook nog wel eens met jip, gewoon met witte das klei van de Bart Smit à 99. Deze kneedbare massa wordt hard zonder oven; Men boetseert een voorwerp en laat het drogen; Het restant moet . Die DAS-klei lost op in water dus dat is sowieso gedoemd om te. Klei die n je kan bakken in een oven is geschikt maar daspronto is na het . Het bakken van klei moet in een speciale oven gebeuren onder zeer hoge. Fimo-klei, Premo, Kato Polyclay, Sculpey, Cernit, Formello, Modello, Das. Deze bakken ze dus wel eerst (wat ook met de hobbyklei kan) en . Er is speciale klei: Das-klei, die hoef je niet te bakken.


Ik heb ook DAS klei, maar dat wordt hard door de omgeving, dus daar kan. Want ik las iets over das klei maar ik wil t liefst iets maken in een leuk kleurtje. Aah ja naja dat bakken is geen probleem lijkt me?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts