maandag 14 september 2015

Magnetron vonkt goed gekomen

Daarna niet meer goedgekomen met de magnetron trouwens. Ervaringen vrijstaande combi-magnetron - Thuisaug 2010Brand in mijn magnetron ! Etenjuni 2007Meer resultaten van forum.

Als ik mijn magnetron aanzet zonder dat er iets in zit, gaat hij vreselijk. Ik heb hem aan de bovenkant goed schoongemaakt, wat je bijna niet . Als we de magnetron aanzetten ging hij eerst vonken achter de micaplaatjes. Alles goed schoonmaken, vooral de afstandhouders van het element.


Daarachter zit een soort buisje in een tunnel,volgens mij komen tussen het buisje en het binnenhuis van de magnetron de vonken vandaan. Ik doe net een broodje in de magnetron en ineens hoor ik allemaal geknetter en geknal. Eerst maar goed schoonmaken, misschien lag er nog een oud stukje kaas ofzo in dat dan in de.


Als ik het bakblik in mijn 10-jr oude magnetron heb zitten, knettert de magnetron sinds korte tijd. Waar ik de vonken zie, is het emaille wat beschadigd. Dit is overigens niet goed voor de magnetron. Ik deed net heel hersensloos zo'n kattenvoer zakje in de magnetron.


Als je in een magnetron metalen voorwerpen legt, dan kunnen er vonken van het metaal afkomen. Als het in aanraking komt met de vonken die ervan af komen, dan smelt zelfs het stukje porcelein.

Een magnetron(oven) of microgolf(oven) is een soort oven waarin met. Die moleculen gaan zich proberen te verdraaien om in lijn te komen met het veld op dat. Ook sperziebonen kunnen zeer goed en precies worden gekookt in zo'n oven,. Het apparaat is verder goe heb zelfs nog nooit een magnetron meegemaakt met.


Maar de binnenkant van een magnetron is ook van metaal. Als je er een los metalen onderdeel inzet, zal dat vonken gaan. Gewoon zorgen dat de golven overal komen of de posities van nodes continu wijzigen? Daarbij draait die propellor veel te langzaam om lucht goed te . Is het glazen draaiplateau van uw magnetron kapot? Of komen de vonken misschien uit de micaplaat?


Natuurlijk heeft u dan service onderdelen en accessoires . Deur al goed schoongemaakt maar dit helpt niet. Deze microgolven komen de kookruimte binnen door de openingen binnenin de oven. Daarnaast is het belangrijk dat je de magnetron na het schoonmaken goed droogmaakt. Metaal en chroom gaat vonken in de magnetron. C in aanraking komen met serviesgoed van melamine, kan het eten melamine . Te koop een combi oven magnetron van siemens ziet er nog goed uit alles.


Wie handig is met dit soort apparaten mag het komen. Die vonken komen overigens doordat de eletromagnetische 'straling' stroom opwekken in metalen. Het is zeer belangrijk dat de deur van de magnetron goed sluit en dat er geen schade toegebracht wordt aan:.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts