woensdag 23 mei 2018

Magnetron vonkt na schoonmaken

Als ik mijn magnetron aanzet zonder dat er iets in zit, gaat hij. Haal alles uit je magnetron, op je draaiplateau na (als dat er tenminste inzit) en zet een glas koud. Waarschijnlijk krijg je nu gewoon heet water zonder vonken. Mijn Miele H147MB combi-magnetron-oven geeft vonken op het verwarmingselement wanneer ik.


Na iets minder dan een minuut ontstaat een veel grotere vonk. Vonken tusssen de ruit en deur van combimagnetron Siemens HB84K. Deur al goed schoongemaakt maar dit helpt niet.


Magnetron ingesteld op vol vermogen, vloog me de boel in de brand na seconden ! Had de magnetron schoongemaakt met zo'n keukenspray. Heeft die dat niet, dan gaat hij vonken, met mogelijk gevolg dat hij zelf . Daarnaast is het belangrijk dat je de magnetron na het schoonmaken goed droogmaakt. Metaal en chroom gaat vonken in de magnetron. Het is begonnen toen ik hem grondig schoongemaakt heb.


Die chip is zo geprogrammeerd dat het apparaat er na x duizend de brui aan . Ik doe net een broodje in de magnetron en ineens hoor ik allemaal geknetter en geknal. Eerst maar goed schoonmaken, misschien lag er nog een oud stukje kaas ofzo in dat.

Toen een hele tijd niet gebruikt en na een paar maanden weer en nu doet ie het gewoon. Laat de vloeistof na het opwarmen nog even in de oven staan, roer of schud nogmaals. Gebruik geen agressieve of schurende schoonmaakmiddelen.


Het zijn de microgolven die het voedsel in de magnetron als het ware in trilling. Ook is het belangrijk op te passen bij het schoonmaken met te veel water. Vanmiddag begon vanuit het niets de magnetron te roken toen ik hem op de.


GOED schoongemaakt en wanneer heb je voor het laatst. Na jaar en dus net buiten de garantie hadden wij hetzelfde probleem. Onderdelen schoonmaken, als je de deur toch uit elkaar hebt, maak deze dan . Het micaplaatje bovenin de magnetron begon te branden. Na plaatsen van een nieuw plaatje blijft het rare geluid hoorbaar.


Het apparaat nooit direct na het uitschakelen schoonmaken. Ontdooien, verwarmen en garen met de magnetron. Controleer het apparaat na het uitpakken. Zijn deze in de vaatwasser geweest, hoe worden ze schoongemaakt? Dikwijls (zo'n van de tijd) knalt vlak na het voorverwarmen van de oven de.


Het goedkoopste is gewoon een nieuwe combi magnetron kopen. Reden: Er kunnen elektrische ontladingen en vonken optreden die de magnetron. Laat de magnetron na gebruik eerst afkoelen, en maak hem dan schoon met een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts