vrijdag 7 oktober 2016

Sardines uit blik op brood

Sardines uit blik: love them (Sanne) or hate them (Corrine). Broo zongedroogde tomaat, olijfolie, knoflook, basilicum, koriander, sherry-azijn. Verder dan sardines op brood kom ik niet.

Dan heb je sardineboter, lekker op een toastje en het ziet er nog chique uit ook. Pureer 3g uitgelekte sardientjes met el fijn-gesneden bieslook, ½-tl geraspte. Surinaamse hete sardientjes met piccallly voor op brood.


Sardientjes in tomatensaus worden in Suriname ook gegeten bij de rijst.

Een erg lekker broodje waarvoor je prima ook sardines uit blik kunt. We eten wel vaker sardientjes, maar dan vers, liefst van de gril. Maar voor sardientjes uit blik moet ik wel heel . Een blikje sardientjes in huis komt altijd van pas! Serveer samen met geroosterd (stok)brood bij sardientjes.


Aangezien mijn plak brood al lekker lag te roosteren en een broodje met. Maar ook uit blik, ingelegd in olie zijn ze heerlijk. Vis en brood werken verzurend op je weefsel.


Daarna kunnen de sardientjes erin met een klein beetje van het tomaten vocht uit de blik.

Dit voedzame gerecht is gebaseerd op de klassieke Toscaanse broodsalade Panzanella en combineert sardines uit blik, die gezond zijn voor het hart, met . Maar met sardines uit blik zijn de crostini's ook niet te versmaden. Rooster de sneetjes broo wrijf ze in met knoflook en druppel er wat olijfolie over. Rooster de sneetjes brood onder de grill goudbruin. Maar met sardines uit blik zijn de bruschette ook niet te versmaden.


Haal de sardines uit blik en snij ze in de lengte in twee. Meng de mayo met wat water tot yoghurt dikte, roer er dan de . Mijn voorkeur gaat uit naar vette vis, maar ook in witvis zit bijvoorbeeld jodium. Sardientjes uit blik bevatten namelijk nog de vis-eitjes en het graat is eetbaar. Voor iedereen die afwisselend wil lunchen, zónder brood!


De koolvis begint me nu echt de strot uit te komen en ik wil daardoor. Ik neem aan dat de voedingswaarden per 1gram zoals die op het blik vermeld staan, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts