donderdag 13 november 2014

Stroomverbruik koelkast meten

Stel we hebben een bestaande koelkast van 1liter inhoud (zonder vriesvak) en daarvan het verbruik gemeten met een . Nu lees ik dat mijn jaar oude koelkastcombi (k) Watt verbruikt heeft in uur. Pagina berichtenfeb 2014Onverklaarbaar torenhoog stroomverbruik.

Weinig mensen weten het precieze energieverbruik van hun koelkast. Klik daarom hieronder op het jaar van aanschaf. Van uitgebreide pakketten die gas- en elektriciteitsverbruik real time in kaart brengen tot stekkerblokken die een los apparaat meten.


Het verbruik wordt bepaald door het aantal personen in huis, het verbruik en de.

Koelkast, Vriezer, Vaatwasser, Keramische kookplaat, Inductie kookplaat . Een laagje ijs van mm op het vrieselement, betekent ongeveer meer energieverbruik. Bij ijsvorming kunt u het beste uw koelkast, vriesgedeelte of vriezer . Onnodig hoog vermogen zorgt voor onnodig veel elektriciteitsverbruik en dus. Een Amerikaanse koelkast heeft gemiddeld een verbruik van zo'n 5kWh per jaar (1euro). Beter is het gemiddelde verbruik te meten over uur.


Onze koelkast (zonder vriesvak) verbruikt 1Kwh per jaar. Ik besef wel dat ik het verbruik in de winter heb gemeten, 's zomers zullen de . Meer weten over het stroom verbruik van de apparaten in uw woning.

Wilt u een groep apparaten tegelijkertijd meten? Met een meter kun je het verbruik meten, was bij Kassa in test en Cresta is te koop. Bereken voor alle apparaten de verbruikskosten, je hoeft alleen maar het aantal watt van het apparaat en hoe vaak je het gebruikt in te vullen. Check het energieverbruik van je koelkast, cool down en ontdek je besparing.


Nog slimmer is het om je verbruik zelf te meten. Je oude koelkast kost je 2euro per jaar aan energie, een nieuwe maar 20. Nou ik ga nog wat meer meten en eea in een spreadsheet zetten. En dat is is voor de tafelmodel koelkast en vriezer samen.


Deze staan nu uit, maar het idee is dus om beide 'torens' te meten en te beslissen . Ik vermoed ergens lekstroom of zoiets maar hoe kan ik dat meten? Ook de koelkast en verwarming uitzetten, dat kan best voor een kwartiertje. Een gemiddeld huishouden heeft immers tientallen elektrische verbruikers, uiteenlopend van lampen tot de koelkast, boiler, magnetron, . Laatst bleek op een camping dat mijn stroomverbruik van kWh per dag is.


Hou gemakkelijk een oogje in het zeil om overbodig energieverbruik van de koelkast of vriezer te voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts