donderdag 8 december 2016

Chamotte klei verven

Het materiaal is gemakkelijk om mee te werken. Lees hier over het materiaal en de techniek: hoe pak je het aan.

De hoeveelheid klei is afhankelijk van de grote van het werkstuk. Het beeld verven met donkerbruine acrylverf als onderlaag, als alles droog is breng je de. Nog even klikken om inspiratie op te doen bij anderen en om de uitgebreidheid van chamotte klei en verf te ontdekken.

Ik heb potjes gemaakt van chamotteklei en deze laten drogen. De structuur van de klei wordt aangeduid bij de naam. Veel voorkomende klei is bijvoorbeeld grove chamotte en fijne chamotteklei. Met chamotteklei kun je gedetailleerd werken, je hebt het ook in verschillende kleuren en je kunt goed verven e dat zal ook wel meespelen. Hollandse klei; Chamotte klei fijn; Chamotte klei grof; Draaiklei.


Hoe meer chamotte zich in de klei bevindt, des te steviger de klei zal zijn. Torso Wit Door Sylvia Huguenin Chamotte Klei Glazuur Keramiek Raku.

Met klei iets maken lijkt mij weer heel wat anders dan tekenen of schilderen. De Steengoed klei van Sibelco (Vingerling) is een klei geschikt om fijn werk te boetseren. De beeldjes maak ik van chamotte klei, ik bak ze af en daarna verf ik ze met. Als je geen klei-oven hebt, kan je natuurlijk ook Dashklei of . Ve-Ka fijne chamotte klei, kg, wit, K30. Ik wil dus een asbak maken, maar ik zou niet weten waar ik klei (of iets (wat voor soort verf gebruik ik bij het materiaal waar ik de asbak van maak?).


DAS-klei ook netzo goed te vormen als bijvoorbeeld een chamotte-klei. We plakken het natuurlijk materiaal in de vorm van een gezicht op. Herfstpot Benodigdheden: Chamotte-klei, verf, kwast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts